Goedkope Vakantie Europa  thumbnail

Published Oct 07, 23
8 min read

Vakantie September

Na 2,5 uur hield de lopende band op bij de luchthaven jose martin, maar de koffer werd later naast de andere band terug gevonden, je moet ze beide in de gaten houden dus. We hebben ons geen seconde onveilig gevoeld, ook niet in de sloppenwijk van havana. nova college vakantie. Het is leuk om in dorpjes te komen, live muziek en vriendelijke mensen

Ik heb nog nooit zoveel gaten in de (snel)wegen gezien, waarbij openbare dronkenschap niet opvalt als je slingerend over de weg moet rijden. Nog wel een paar aanvullende tips en opmerkingen. Ik kon geen sim kaartje bestellen in Nederland (35 euro) om deze bij de luchthaven op te halen en heb dit de volgende dag in oud havana gekocht met een credit kaart voor 13 euro met meer gb In de hoofdstraat obispo zijn 2 telefoonzaken, 1 die met pesos werkt (voor locals) en 1 met creditkaart.

Maps. me is een geweldig programma, maar ik moest de adressen via google maps terug zoeken, want de adressen op de voucher zijn bijna niet terug te vinden in maps. me. Deet 50% van kruidvat hielp beter dan formul 1, er is schijnbaar wel verschil met de inhoud. albufeira vakantie. Bedankt namens ons Fam

Cuba is mooi en straalt ondanks alle armoede toch ook een stuk vrolijkheid uit. We zijn echt op mooie, afwisselende plekken geweest waardoor we een aardig beeld van Cuba hebben gekregen (guadeloupe vakantie). De excursies waren echt heel leuk mede doordat we goede Engels sprekende gidsen hadden die enthousiast waren om ons veel te vertellen en onze vragen konden beantwoorden

Casa Lola vonden wij het minst leuke. Wel heel jammer dat men in de Casa's niet of nauwelijks Engels sprak waardoor wij ons nauwelijks verstaanbaar konden maken en waardoor zij ons ook niet konden helpen en ons weinig tot geen informatie konden verstrekken (vakantie texel met hond). Na 2 dagen was het goed om weer door te trekken naar onze volgende locatie

Onze koffers en weekendtassen konden ook prima in de kofferbak dus dat was prettig. De wegen waren niet best, maar het was een uitdaging om erop te rijden. Wat wij het mooiste vonden was de fietstocht in Vinales naar de "sigarenboer" en aansluitend kruip-door-sluip-door in een grot. De reisleider was erg leuk en sprak goed Engels.

Fijne Vakantie Grappig

Daarnaast was het snorkelen in Playa Giron zeer mooi. Wij hebben het al met al als een prettige reis ervaren (nieuw zeeland vakantie). We zouden deze reis zeker aanbevelen bij vrienden/familie. Met vriendelijke groet, Hans en Janet Kruik20-02 t/m 14-03-2023Wij hebben een bijzondere en mooie reis gehad. De locaties waar wij verbleven waren super, de ene betere als de andere

De locatie in santa Clara was erg mooi. Bij binnenkomst werden we verrast door een bubbelbad die aanwezig was. Helaas was deze niet bruikbaar omdat het water als snel koud werd en je hierdoor het bad maar gedeeltelijk kon vullen. Casa Kiki was ook erg mooi. Wij waren blij met deze nieuwe casa, de ande casa van Kiki was erg verouderd.

Havana was natuurlijk super - vakantie midden 2022. Het vervoer was prima geregeld. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de bus omdat wij de tijden en afstand soms niet fijn vonden. Daarom besloten om drie keer zelf een taxi te regelen. Vanuit Havana werden wij dmv een oldtimer naar Cienfuegos gebracht. Leuk de oldtimers maar niet om daar drie uur in te reizen vanwege de bladveren

Beetje spierpijn en blauwe plekken na het paardrijden, haha maar het was het zeker waard. Het waren allebei mooie toeren. Alles was prima geregeld en wij zouden dit zeker aanraden bij vrienden. Wij miste met regelmaat een lekker zwembad waar je ff in kon duiken als je de hele ochtend/dag bezig was geweest.

Door deze reis kwam ik erachter dat ik dit soms toch wel miste. vakantie oostenrijk zomer. De laatste drie dagen verbleven wij in Varadero, Ik verheugde mij op het heerlijk liggen aan het strand. Tot onze grote pech hadden wij 2 dagen regen :(. Dat was jammer maar hier heeft niemand invloed op

Dus voor ons was het fijner geweest dat we of minder plekken hadden bezocht of meer dan twee weken waren gegaan zodat wij iets meer rust hadden. Het was best veel reizen. Al met al was het een geweldig reis waarbij jullie alles top geregeld hadden. Wij zijn qua ervaring weer een stuk rijker geworden.

Vakantie Park De Vers

Bedankt voor het top regelen van de reis groetjes Ingrid Gutte 14 t/m 29-01-2023 We hebben genoten van onze reis naar Cuba! Het was erg indrukwekkend om te zien hoe de mensen daar leven en de natuur is prachtig. Jullie hebben een dikke 10 verdiend voor de organisatie van deze reis, bedankt daarvoor! Alles is prima verlopen en was tot in de puntjes verzorgd, behalve dat de taxi in Varadero stond om ons op te halen en op het vliegveld te brengen de laatste dag ipv bij het verhuurbedrijf 🤣 Gelukkig hebben de mensen van het verhuurbedrijf ons op het vliegveld gebracht en zijn we weer veilig thuis.

Wat een stad, we kregen er maar niet genoeg van! Ook de casa Vieja in Havana is een pareltje, fijn gelegen en zeer vriendelijke mensen. Nog zo iets wat ons zo goed beviel, de vriendelijkheid van de Cubanen, wel jammer dat ons Spaans zo beperkt is (vakantie noord holland 2023). Het vervoer met de taxi’s was ook perfect geregeld en een zeer aangename manier om te reizen

Waarom dat lees je hieronder. De enige plek die ons niet zo bevallen is is Cienfuegos. Na een dag hadden we het gevoel al alles gezien te hebben en viel er niet zo veel meer te beleven. Toen ook bleek dat onze Viazul bus op kerstavond pas om 10 uur vertrok naar Trinidad, hebben we dan ook beslist om vroeger uit Cienfuegos per taxi naar Trinidad te vertrekken.

Maar wel een zeer fijne casa en perfect gelegen in het mooie Trinidad. Na Trinidad hebben we ons reisschema een beetje aangepast en zijn we niet naar Santa Clara gegaan maar terug naar Havana - vakantie aan zee. Het idee om Cuba te verlaten zonder Havana nog eens te zien, en wie weet nooit meer, daar hadden we het moeilijk mee

We hebben onze reis wel afgesloten in Varadero en vonden het fijn om nog even gewoon een dagje op het strand te liggen en wat zonne-energie op te slaan. We zouden deze reis zeker aanbevelen bij vrienden en ook jullie reisbureau - vakantie bestemmingen. Het was zeer fijn om ons te laten leiden en alles was ook prima geregeld

Onze zoon gaat zeker nog eens terug naar Havana ,misschien zelfs met een uitwisseling project, maar wil eerst Spaans leren 🙂 Ondertussen proberen we zo lang mogelijk na te genieten van onze reis, tevreden te zijn met de ongelofelijke luxe die we hier hebben en een beetje meer Cubaans vriendelijk te zijn! Heel erg bedankt voor de mooie ervaring! Vriendelijke groeten, Ilse, Stefaan en Jim12-12-2022 t/m 31-12-2022We zijn goed terug thuis aangekomen na een overweldigende week in Cuba! Eerst en vooral wil ik jullie een dikke pluim geven voor de hele organisatie van onze reis! De casa in Havana was echt top,super vriendelijke mensen en heel proper ook het ontbijt was af.

Vakantie Lanzarote

De Casa´s waren stuk voor stuk pareltjes. Die in Havana, Playa Larga en de laatste in Trinidad sprongen er voor ons echt wel uit. La Moka was niet echt een hoogvlieger doordat er in Las Terrazas zelf weinig eetgelegenheden waren, waardoor we genoodzaakt waren om in het hotel te eten.

Het personeel was vriendelijk, maar niet zo vriendelijk als de Casa´s zelf. Het vervoer was tot in de puntjes geregeld en hebben we echt niets op aan te merken. Bij de grouptransfer zelfs leuke mensen leren kennen 😉 - oktober vakantie 2022. De gids in Havana was TOP. Het was compleet en we hebben echt heel veel bijgeleerd

De wandeling in Las Terrazas was ook zeer in orde, juist de lunch was zeer basis (wederom door La Moka zelf). De gids zelf heeft ons veel geleerd over de vogels en plantensoorten die leven in Cuba. Het paardrijden is een echte aanrader. Ik heb de mooiste rit van mijn leven gehad en ik kan niet omschrijven hoe mooi en prachtig Viñales is.

Jammer genoeg waren praktische alle huizen, hutten enz in de valei weg geblazen 😔. De gids was super vriendelijk en had heel veel plezier met zijn paarden. De paarden waren zeer goed verzorgd! De eerste duik in Playa Larga was door de casa zelf geregeld, maar de bus reed niet 🤭.

De instructeur was zeer professioneel en nam geen onnodige risico's. Ook voor te leren duiken is deze duiksite een echte aanrader. Materiaal was in orde. De duik in varaderro is 1 van de mooiste duiken die Tijs ooit heeft gedaan. Hier was de instructeur ook weer professioneel en het materiaal in orde.

Het echte hoogtepunt van onze reis is onze verloving op het idyllische strand van Playa Larga. Daarna volgt voor mij de paardrijrit in Viñales. En voor Tijs natuurlijk de duiken 😊. Alles vanuit de organisatie is zeer goed gegaan. Het gebrek aan eten maakte het soms als verwende toerist wat moeilijker.